سه‌شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۹

اغتشاشگران 57

اغتشاشگران 57
 قابل توجه آنهایی که جنبش سبز را اغتشاشگر خطاب میکردند


 
بقیه عکسها در ادامه مطلب










جوانان و نوجوانان مسلح به سلاح گرم در کوچه و خیابانها










 

همانطور که در تصاویر مشخص است مردم عادی با سلاح گرم در خیابانها در حال مبارزه با نیروهای نظامی هستند
جالب اینجاست که اکثر این افراد جوانان و نوجوانان زیر 25 سال هستند
چطور از آنها به عنوان مجاهد وانقلابی یاد میشود ولی به دانشجویان جوانان وفعالین سیاسی امروز اغتشاشگر و محاربند؟
محمرضاه شاه هم خود را انسانی مومن -مذهبی و حکومت خود را پیرو راه انبیا میدانست(بخشی از یک مصاحبه خواندنی با محمدرضا شاه).پس مخالفین حکومت شاه مخالف خدا و پیغمبر بودن و محارب!!!
به اعتقاد بسیاری از فعالین سیاسی آن دوره دلیل اصلی خشونت نیروهای نظامی و کشته شدن بسیاری از هموطنانمان .مبارزات مسلحانه گروههای تندرو بود. معروف ترین آنها فدائیان اسلام بودند که بسیاری از چهره های شاخص نظام را ترور کردند(درصفحهء "ناگفته های دهه های قبل از انقلاب 57 " درباره ی فعالیت این گروه و اهدافشان و وقایع آن دوران توضیحاتی داده شده). اما در دهه های بعد با حمله به مراکز نظامی مردم عادی هم مجهز به سلاح گرم شدند که این مسله باعث خشونت بیشتر شد و در نتیجه کشته ها و زخمی ها چندین برابر شدند.
البته بر خلاف گفته ی آیت الله خمینی در اوایل پیروزی انقلاب عنوان کرده بود که این انقلاب با بیش ار شصت هزار شهید به ثمر نشسته است. بنیاد شهید پس از تحقیق و تفحص بسیار گسترده آمار کشته های بین سالهای 1342 - 1357 را" 3164 نفر" به ثبت رسانده است. یعنی تقریبآ 211 نفر درسال! که با توجه به نوع مبارزات مسلحانه ای که وجود داشت آمار بسیار بالایی هم نیست
اگر بخواهیم این تعداد را با تعداد اعدامیان بین سالهای 60 تا 68 در زندانهای ایران مقایسه کنیم(حدودا 6000 نفر در این سالها در زندانها اعدام شدند) "تقریبا 750 نفر در سال". یعنی بیش از سه برابر !!!

۵ نظر:

آگاهی گفت...

سلام دوست عزیز آنها از تفکر میترسند واز کسانی که فکر میکنند پس تولید فکر کنیم وبلاگ خوب و پرباری دارین خوشحال میشم در راه آزادی و آگاهی با هم همکاری کنیم اگه مایل بودین تبادل لینک کنیم اگه خواستین منو به اسم آگاهی لینک کنین و خودتون هم بگین به چه اسمی لینکتون کنم ممنون میشم
مصلحت امروز ایران در دست‌های ماست. آینده‌ی ایران در سر زانوان ماست که نمی‌خواهیم در برابر شنیع‌ترین استبداد عصر خویش زانو بزنیم. استبدادی که نه بر تن ما که می‌خواهد بر جان ما حاکم شود.
البته شاید افکارمان یکی نباشد اما دموکراسی ونقد را از خود شروع کنیم

جویا گفت...

سلام
همیشه سعی کن سرنوشت خود را رقم بزنی. در غیر اینصورت دیگران سرنوشت تو را به نفع خودشان رقم خواهند زد
به امید آزادی

جوانه سبز گفت...

من یک اغتشاش گرم من یک محاربم من خسم من یک ایرانی با شرف و باغیرتم
امامن دزد ناموس نیستم دزد اموال نیستم شیزوفرنی حاد ندارم وطن فروش نیستم خائن نیستم
از کودتاچیان نیستم
بابا تو قهرمان هستی
پارسا، فرزند هفت ساله ی محمد اولیایی فرد، به مناسبت روز پدر نامه ای به پدرش نوشته که کمیته گزارشگران حقوق بشر آن را منتشر کرده است.

بابای خوبم سلام، دلم برات خیلی تنگ شده
کاشکی من سوپر من بودم می آمدم از زندان شما را نجات می دادم بعد به خانه میآمدی تا با هم مثل قبلن ها سی دی مرد عنکبوتی و بی باک را نگاه می کردیم. بعد با هم، من و شما و مامان باهم مسافرت می رفتیم. بابا جون اگر اینجا بودی سفت بوست می کردم. بعد می خواهم برایت روز پدر یک ساعت خوشگل بخرم. ولی زندان اوین اجازه نمی دهد کادو برات بیارم. حالا به مامان گفتم به جای شما به من روز پدر کادو بده.
بابا اگر زود به خانه برگردی دیگه غر نمی زنم که اخبار نگاه نکن هر چقدر می خواهی اخبار ببین.
بابا تو قهرمان هستی، ما به تو افتخار می کنیم.
دلم برات تنگ شده جونم
می خوام ببینمت نمی تونم بین ما دیوار های سنگی
حاصل یک عمر می دونم
باباجون غصه نخور من مواظب مامانم هستم.
باباجون روزت مبارک
پارسا

ارمان گفت...

سلام دوست عزیز!
قبلا شمارالینک کرده بودم ولی فیلترشدم. دوباره شمارالینک می کنم.من با مطلب اسلام ناب محمدی و فوائدان به روزم!
دررابطه باانقلاب ۵۷بایدگفت محصول حماقت گروهی ازروحانیون وسازمان مجاهدین و چریکهای فدایی خلق وهمچنین حزب خائن توده بود. به قول مرحوم بازرگان ماباران می خواستیم ولی سیل امد!مردمی تابع احساسات و کوته فکر که خودشان نمی دانستند چه می خواهند ولی سوار برموج شدند و برای مملکتی که داشت به سمت ترقی می رفت طوفانی سهمگین افریدند!منتظر حضورتان هستم!باسپاس
راستی اگر فیلترشدم یک شماره اضافه کن!

ناشناس گفت...

مردم ما انقلابی شدند و انقلابی ماندند. در هر زمینه ای انقلابی هستیم بدون اینکه بدانیم چه میخواهیم؟چون نسل عوض شده و متاسفانه در هر مطلبی هویت ایرانیمان فراموش شده است حالا عربها و ترکها و ... برای ما تصمیم میگیرند از دوران صفویه لعنتی به بعد تنها نادشاه و رضا خان ایرانی بودند و تا اکنون ایرانی بر ایرانی حکومت نکرده است و ما دچار همچنان انقلاب هستیم بدون هیچ نتیجه ای جز هر روز از دست دادن پسران و دخترانمان که البته امروز تنها درگیری شان کارت شارژ است !!!!خودمان این را می خواهیم حالا کدام با دل و جربزه ای هست که بدون وابستگی به این طرف و آن طرف تنها بخاطر پرپر شدن عشق هامان سر بلند کند و مردانه همچون کاوه آهنگر بایستد؟کدام ؟ کدام ؟