دوشنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۹

با شرح!

داشتم در دنیای مجازی گشت و گذار میکردم که چشمم به این تصویر خورد قصد داشتم به عنوان بدون شرح بذارم تو وبلاگ اما ترجیح دادم برای اینکه هدفم  از قرار دادن این تصویر روشن شود چند خطی در باره اش بنویسم:



درابتدا باید بگویم که نمیدانم که این تصویر اثر کسیت؟ در ایران زندگی میکند یا خارج از ایران؟ شیعه است یا سنی؟
چون  بسته به زمان و مکان و شرایطی  که این آقا یا خانوم داشته میتونسته  واسه این طرح ازش الهام گرفته باشه اما من میخوام از دیدگاه یک انسان بی طرف و بر حسب شرایط داخل کشور درباره این طرح با صاحبش صحبت کنم

دوست عزیزم که نمیدونم کی هستی و کجایی , هرکس در بیان عقیده آزاده ( البته عقایدی که به مقام ولایت خدشه وارد نکنه)
نمیدونم که این طرح باور خودته یا به سفارش کسی کشیدی. یا فقط خواستی یه چیزی کشیده باشی  به مزاج بعضیها خوش بیاد! 

واما در باره این طرح باید بگم که واقعآ هرچه فکر نکردم نتونستم رد پایی از اسرائیل در اختلافات شیعه و سنی پبدا کنم شاید از این اختلافات سوء استفاده کرده باشه, اما  عامل اختلاف بودن یه بحث دیگه ست
 اما به خاطر ندارم که اسرائیلی ها مراسم عمرکشون برپا کرده باشند
به یاد ندارم که اسرائیلی ها روحانیون سنی مذهب را زندانی کرده باشند
 به یاد ندارم که اسرائیلی ها شبانه مساجد سنی ها را تخریب کرده باشند
 به یاد ندارم که اسرائیلی ها به سنی ها اجازه ساخت مسجد و مدرسه نداده باشند
به یاد ندارم که اسرائیلی ها در کتب مذهبی و درسی خود از  ابوبکر و عمر وعثمان به بدی یاد کرده باشند 
به یاد ندارم که اسرائیلیها در ادعیه خود هزاران لعن و نفرین نثار خلفای اول ,ثانی,ثالث کرده باشند
به یاد ندارم که اسرائیلیها برای مناطق سنی نشین ایران فرماندار , استاندار و شهردار شیعه منصوب کرده باشند
به یاد ندارم که اسرائیلیها  حق نمایندگی مجلس شورای اسلامی به سنی ها نداده باشند 
به یاد ندارم که روحانی اسرائیلی بر سر منبر گفته باشد که دولت موظف است جلوی ازدیاد نسل سنی ها را بگیرد
به یاد ندارم معلم اسرائیلی به دانش آموزش گفته باشد که نام علی (ع) از ابتدای اسلام در اذان بوده و سنی ها بعدها آنرا حذف کردند!
به یاد ندارم دولت اسرائیل مردم مناطق سنی نشین ایران را در فقر و محرومیت  به حال خود رها کرده باشد 
و هزاران جفا در حق سنی های ایران که گمان نمیکنم اسرائیل در انجامشان دخالتی داشته باشد
اما خوب به خاطر دارم که همه اینها اقدامات نژاد پرستانه ی نظام ولایت فقیه است در حق هموطنان اهل سنت ما
جمهوری اسلامی در حالی دم از وحدت بین سنی و شعیه میزند که خود ابتدایی ترین حقوق انسانی بزرگترین اقلیت مذهبی کشور را نادیده میگیرد .نظام ولایت فقیه با اقدامات نژاد پرستانه خود چنان باوری را در فکر برخی ها بوجود آورده اند که گمان میکنند مذهب اسلام از ابتدا شیعه بوده و  تسنن فرقه منحرف شده از اسلام هستند. و بدتر از آن که برخی ها سنی  ها را نجس میدانند!!!
مسئولیت بوجود آمدن جنین طرز فکری به عهده کیست؟! چگونه است در نظام آموزشی و فرهنگی کشوری که خود را الگوی حکومت اسلامی در جهان میداند چنین طرز فکری پدید می آید که از پایه و اساس با آموزه های اسلامی  مغایرت دارد. مهم این نیست که حکومت مدام دم از وحدت اسلامی میزند مهم عملکردشان است . تا به حال چه اقداماتی در جهت این وحدت انجام شده؟
یعنی باید باور کنیم که سران مملکت از ستمهایی که بر اقلبیتهای دینی در ایران میشوند بی خبرند؟ یعنی صدای مظلومیت آنها که به گوش جهانیان رسیده به گوش آقایان نرسیده؟ چندی پیش که به روستایی بهایی نشین (در نزدیکی ساری )یورش بردند و خانه هایشان را تخریب کردند این خبر در همه ی جهان منتشر شد اما در ایران  کوچکترین انعکاس خبری نداشت  و هیچ پیگردی صورت نگرفت. درست است که بهاییون در جمهوری اسلامی جایگاهی ندارند و هیچ حق و حقوقی ندارند. حتی حق تحصیل .اما از مذهبشان که بگذریم مگر آنها انسان نیستند؟ مگر ایرانی نیستند؟ هر ایرانی ای با هر دین و مذهبی  باید از کلیه امکانات مادی و معنوی این آب و خاک بهره مند گردد. لابد اینها همه اقدامات نبروهای خود سر است؟ چگونه است که عبدالمالک ریگی در پاکستان شناسایی میشود و توسط سربازان گمنام امام زمان ,(با عملیاتی جیمزباند گونه) بین زمین و آسمان دستگیر میشود! اما این نیروهای خودسر قابل شناسایی نیستند!!!
آیا ممنوعیتها و محدودیتهایی که در جامعه برای اقلیتهای مذهبی وجود دارد کار نیروهای خودسر است؟!!!
نژاد پرستی دینی هنوز هم در میان  برخی از مردم جهان وجود دارد . اما هر انسان عاقل و عادلی میفهمد که نژاد پرستی در ایران حکومتی ست.
به واقعیت نزدیک تر میبود اگر به جای پرچم اسرائیل, پرچم جمهوری اسلامی را میگذاشتی و به جای وهابیت مینوشتی نظام ولایت مطلقه فقیه .

 یقینآ جمهوری اسلامی پدید آورنده اختلافات بین تسنن و تشیع  در دنیا نبوده, اما  نژاد پرستی  دینی در این نظام غیر قابل انکار است اگر اینگونه نبود شاهد این همه اتفاقات تآسف بار نمیبودیم.  

۵ نظر:

آگاهی گفت...

سلام ممنون از خبر کردنت با افتخار لینکت کردم مطلبتم کامل خوندم ولی چون ساعت 4شبه نظر رو میذارم برا فردا امیدورام در راهی که قدم بر میداری همیشه مصمم باشی تاریخ فردای ما سر زانوان ماست به قول معلم شهید در پیچ تاریخی دیگری قرار داریم باید با بنتقاد از هم راه را برای انتقاد پذیری جامعه هموار کنیم
به امید ایرانی آزاد با مردمانی آگاه

مصطفی گفت...

عالی بود. واقیتها را گفتی

آگاهی گفت...

سلام اومدم تا نظرمو در مورد این مطلب جامعتون بدم
این عکس درست همان چیزی را نشان میدهد که هست شاید اسرائیل نشانگر آن پرچم نباشد اما براستی درست نشان میدهد عده ای از این اختلافات بهره برداری میکنند نه شیعه ساخته وپرداخته کسیست ونه سنی ،آنچه مسلم است اینست که با همه اختلاف نظرها بایستی به یک وحدت برسم که به گذشته با عظمت برگردیم ولی متاسفانه امروز نه حکومت به ظاهر شیعه ما بدنبال وحدت است ونه آنها ،حکومت ما که از همان ابتدا بذر نفاق را پاشانده ،از زمانی شروع شد که صفویه شکل گرفت چیزی که بر خلاف رویه علی بود چون که اگر علی میخواست حکومتی جدا تشکیل دهد 25 سال سکوت نمیکرد وقتی صفویه که میبایست پشت عثمانی را بگیرد از پشت خنجر زد وباعث فروپاشی اسلامی شد که بزرگترین تمدن را شکل داده بود از آن زمان بود که دشمنمان از بیرون از مرزها به درون مرزهایمان آمد ودشمنمان برادران دینیمان شدند وریختن خون برادر واجب بود وهابیت هم به نشان از شیعه افراطی شکل گرفت ولی آنچه مسلم است تقصیر کار همه مسلمین بوده اند وباید این را تک تک مسلمین بپذیرند

نوید گفت...

سلام دوست عزیز
خوبی؟
واقعا خوشحالم که دوباره می بینمت

با افتخار لینکت رو اصلاح می کنم خونه جدیدتم مبارک

سبز باشی

mehregan گفت...

dorood
ma age israel o amrica ro nadashtim moshkelatemoono gardane ki mindakhtim. ham aknoon arabhaye sunni tu parlemane israel sherkat darand va shahrvand arabe israel mahsoob mishan va az haghe shahrvandi barkhordaran vali dar iran ...